پایه روشنایی سازه‌ای فلزی است که همراه یک چراغ برای تامین نور در فضاهای باز استفاده میشود. این پایه‌ها یکی از مهمترین عوامل جهت حفظ حریم و ایمنی معابر و رانندگان در تاریکی هستند. معمولا این پایه‌ها بدلیل ارتفاع بلندی که دارند مستلزم بالابر جهت تعمیر چراغ، تعویض لامپ و یا تمیز کردن حباب چراغ هستند. استفاده از بالابر معایب بسیاری را به همراه دارد، مانند اشغال قسمت زیادی از خیابان، ایجاد ترافیک و افزایش احتمال تصادف، افزایش سوخت و سقوط افراد. همچنین استفاده از جرثقیل باعث افزایش هزینه‌های نصب و تعمیر پایه‌های روشنایی میشود. در این مقاله میخواهیم یک پایه روشنایی جدید، به نام پایه روشنایی تاشو را که هزینه کمتر و مزایای بیشتری را دارد معرفی و بررسی کنیم.

پایه‌ روشنایی تاشو یکی از پایه‌های روشنایی خیابانی است که در خیابان، بزرگراه و معابر نصب میشود. این پایه مزایای متعددی را همچون نصب آسان و مقرون به صرفه کاهش چشمگیر خسارات تصادف و هزینه کم تعمیر چراغ به همراه دارد. همانطور که از اسم این پایه پیدا است، پایه این چراغ قابلیت خم شدن دارد. یک فرد به راحتی میتواند با استفاده از یک طناب چراغ را به سمت پایین خم کرده و تعمیرات را روی آن بدون نیاز به بالابر، با ایمنی بیشتر و هزینه کمتری اعمال کند.

این پایه به گونه‌ای طراحی شده تا خسارت تصادف منجر به برخورد اتومبیل به پایه را نیز کاهش دهد. این عملکرد بدین صورت است که اندازه این پایه متناسب با وزن چراغ است و بطور دقیق اندازه‌گیری شده تا به راحتی با طناب به پایین خم شود. همچنین قطر بولت‌های پایه چراغ در قسمت پایین بیس پلیت با زاویه شیب ۴۵ درجه است. پایه چراغ هنگام برخورد اتومبیل در خلاف جهت آن سقوط کرده و خسارت را به صفر میرساند.

این پایه‌ها در ارتفاعات متعددی (بین ۴ تا ۱۵ متر) با قابلیت نصب چراغ لاکپشتی و چراغ LED موجود میباشند. با استفاده از این پایه‌ها میتوان بیش از ۸۰ درصد در هزینه تعمیر و نگهداری صرفه جویی کرد.

نمونه پایه چراغ تاشو

مزیت پایه‌های روشنایی تاشو

استفاده از پایه روشنایی تاشو مزایای متعددی را نسبت به پایه روشنایی‌های معمولی به همراه دارد. در ادامه، به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • سهولت در نصب و تعمیر

همانطور که قبل‌تر گفته شد این پایه چراغ‌ها به جرثقیل نیاز ندارند و فرد به راحتی میتواند پایه را با طناب به سمت پایین خم کرده و تعمیرات را اعمال کند.

  • عدم نیاز به جرثقیل جهت تعمیر و تعویض لامپ

تعمیر و تعویض این پایه‌ها را یک نفر به تنهایی میتواند بدون نیاز به بالابر انجام دهد که در نتیجه هزینه‌های سوخت را بصورت چشمگیری کاهش میدهد.

  • کاهش هزینه نگهداری و تعمیر

این پایه چراغ‌ها تنها با یک فرد قابل تعمیر میباشند و در نتیجه هزینه‌های گزاف تجهیزات حذف میشوند

  • دارای قفل داخلی ایمنی

پایه چراغ‌های تاشو با قابلیت قفل داخلی باعث عدم دسترسی به تجهیزات توسط افراد متفرقه و سواستفاده‌گر شده‌اند.

  • قابلیت ساخت بین ارتفاع ۴ تا ۱۵ متر
  • قابلیت نصب انواع چراغ گازی و LED
  • قابل استفاده در خیابان و بزرگراه

ویژگی فیزیکی پایه چراغ تاشو

  • نوع پوشش: موجود در دو جنس بدنه گالوانیزه گرم و رنگ صنعتی
  • مشخصات الکتریکی :  قابلیت تعبیه دریچه دسترسی و صفحه مناسب و ریل برای نصب فیوز
پایه چراغ تاشو از نمای نزدیک

قیمت پایه چراغ تاشو

پایه چراغ روشنایی در خیابان‌ها و اماکن عمومی و خصوصی کاربرد دارد. نیاز نداشتن به جرثقیل جهت نصب و تعمیر یکی از مهمترین مزایای این نوع پایه چراغ است که در نتیجه هزینه این پایه چراغ را به نسبت دیگر انواع آن کاهش میدهد. برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر با شرکت نیکامهر در تماس باشید.

3 دیدگاه

  • وای! پایه چراغ روشنایی تاشو یه انتخاب بسیار هوشمندانه و مقرون به صرفه است! خیلی از این تکنولوژی خوشم اومد. ویژگی‌ها و مزایای این پایه چراغ تاشو رو خوندم و حیرت زده شدم! حتما قابلیت های بیتری هم نسبت به پایه چراغ های معمولی دارن. بسیار مشتاقم که هرچه زودتر این نوع پایه چراغ روشنایی رو در خیابان ها ببینیم. بسیار متشکرم برای سایت خوبتون!

  • من بعنوان یک کاربر معمولی واقعا از خواندن این مطلب لذت بردم! من بسیار به تکنولوژی و محصولات در زمینه صنعت برق علاقه‌ مند بودم و با پایه چراغ روشنایی آشنایی کامل داشتم اما این محصول برای من جدید و بسیار جذاب است! از تصاویر و محتوا بسیار کاربردی استفاده شده و برای من واقعا مفید بود! تشکر از نویسنده این مقاله خوب!

  • این ایده بسیار هوشمندانه است! خیلی خوشم اومد! پایه چراغ روشنایی تاشو هم در کاهش هزینه‌ها موثره هم به راحتی قابل تعمیره بدون اینکه مزاحمتی در منطقه مثل بزرگراه یا خیابان برای رانندگان ایجاد کنه! این مطلب برای خرید پایه روشنایی تاشو به من خیلی کمک کرد و اطلاعات مفیدی رو در اختیارم گذاشت! مزایای این سازه فلزی عالیه و من حتما این نوع پایه رو خریداری میکنم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *