نورپردازی باغ  و ویلا  قوانین و چارچوب های خاص خود را دارد و همچنین می تواند تاثیرات خاصی بر آن مکان و افراد ساکن بر آن بگذارد. از سوی دیگر، با طرح‌های متنوع محصولات نورپردازی در بازار، مردم آزادند تا نورپردازی مورد علاقه خود را در حیاط‌ها و فضاهای غیر مسقف پیاده سازی  کنند .

ویلا ها  به طور شگفت انگیزی می توانند به  فضاهای چند منظوره ای تبدیل شوند. که تجربه زندگی ساکنان اطراف آن را لذت بخش تر کنند . در این نوع فضا ها ، گاه  با مجسمه‌ها، آب‌نماها، تراس‌های غذاخوری یا مسیرها سر و کار دارید. که یعنی باید هر عنصر با دقت  مورد توجه قرار گیرد. و برای ایجاد یک محیط واقعاً خاطره‌انگیز باید به  نورپردازی باغ و ویلا  اهمیت ویژه ای قائل شد .

ارزیابی احتمالات فضا

مهم ترین و اصلی ترین  نکته در نورپردازی باغ و ویلا  بررسی  امکانات مکانی  است که در اختیار داریم . محیط مورد نظر ما ممکن است فقط از یک ساختمان بزرگ در وسط جنگل تشکیل شده باشد. و یا دارای بخش های  مختلفی مانند استخر، نیمکت، درختان ، مجسمه ها ، گل های زیبا و … باشد. هر کدام از این عناصر بستری منحصر به فرد برای ایجاد یک فضای دل نشین  هستند که هم به زیبایی فضا و هم به  روشنایی بهتر محیط  کمک میکنند .

به خاطر  داشته باشید که در نورپردازی باغ و ویلا های بزرگ  نکته مهم دیگر این است که فضای تاریک وجود نداشته باشد. امنیت در کنار زیبایی داری اهمیت بسیار ويژه  ای است که اگر به آن توجه نکنید باعث ایجاد اتفاقات ناخوشایندی میشود .

روشنایی ویلا و باغ
روشنایی باغ و ویلا

طراحی المان های  جدید

اگر باغ یا ویلای  شما عناصری مانند مجسمه ، نیمکت  و امثال آن را  ندارد، پیشنهاد میکنیم  که  این موارد را به فضا باغ یا ویلای خود اضافه کنید . برای انجام  این کار ابتدا باید فضاهای خالی محیط اطراف را بررسی کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. یکی از کاربردی و مهم ترین المان ها، ایجاد فضایی برای نشستن است. تعدادی نیمکت و میزهای ساده می توانند بسیار شگفت انگیز باشد . پس از افزودن آنها به فضا، توجه داشته باشید که این نقطه باید یکی از درخشان ترین قسمت های باغ شما در شب باشد. افراد باید نور کافی برای نشستن و صحبت با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند از ارتباط بهتری برخوردار شوند، احساس امنیت بیشتری داشته باشند و به راحتی به سایر قسمت های باغ دسترسی پیدا کنند .

روشنایی باغ و ویل

حوض ها و فواره ها

یکی از جذاب ترین قسمت های ویلا یا باغ می تواند مکان هایی  باشد که با آب  ویرایش  شده باشند . وجود حوض ها و آب افشان  ها  در محیط می توانند علاوه بر زیبایی، فرصت مناسبی را برای نهایت استفاده از نورپردازی محیط در اختیار شما قرار دهند. گزینه دیگری به نام چراغ های پارکی با ارتفاع کم نیز پیش روی دارید. چراغ های پارکی به اشکال مختلف طراحی شده و دارای پایه هایی با ضخامت ها ، اندازه ها  و وجه های مختلف می باشد و شما به آسانی  می توانید بهترین انتخاب را متناسب با سبک معماری باغ و ویلا خود داشته باشید.

درختان را فراموش نکنید

در بسیاری از فرهنگ‌ها، مانند فرهنگ قدیمی یونانیان ، درختان و فضای سبز  یک  کاخ  یکی ازمهم ترین  بخش‌های آن عمارت برای صاحبخانه است، به‌طوری که میزان گل‌دهی و سرسبزی و زیبایی آن، اهمیتی را که صاحب آن عمارت  به ظرافت می‌دهد را  نشان می‌دهد.

همچنین  می توانید از همین فرایند  در نورپردازی ویلاها و باغ ها استفاده کنید و از زیبا جلوه دادن باغ خود نهایت لذت  را ببرید .

 

2 دیدگاه

  • من همیشه دنبال راهنمایی برای نورپردازی باغ و ویلام بودم و این مقاله به من تمام اطلاعاتی که نیاز داشتم رو بهم ارائه داد. واقعاً به راحتی می‌تونم با استفاده از محصولات نورپردازی حیاط و محیط، باغ و ویلا خودم رو به یک جنت زمینی تبدیل کنم. توصیه‌ها و نکاتی که در این مقاله مطرح شده برام بسیار مفید و کاربردی بودند. حتی محصولات نورپردازی معرفی شده در این مقاله هم عالی بودند و واقعاً به طراحی زیبا و خاصی اضافه می‌کنند. از شما بسیار سپاسگزارم که این اطلاعات جامع رو با ما به اشتراک گذاشتید. حتماً این مقاله رو به دوستانم هم پیشنهاد خواهم کرد. ممنونم از شما بابت این مطلب فوق العاده!

  • این مقاله واقعاً دقیق و مفید بود! من که عاشق طبیعت و باغ‌ها هستم، با خوندن این مطلب همچنان به شگفتی‌های نورپردازی در باغ و ویلا علاقه‌مندتر شدم. توضیحات در مورد نحوه انتخاب محصولات نورپردازی برای باغ و ویلا بسیار مفصل و مفید بودند. من که قبلاً با انتخاب نورپردازی محیط آشنا نبودم، و این مطلب بهم کمک کرد تا در نورپردازی باغم بهترین تصمیمات را بگیرم. با تشکر از نویسنده این مقاله که این اطلاعات مفید و کاربردی را با ما به اشتراک گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *