شنا یک فعالیت محبوب تابستانی است. در تابستان، بسیاری از  شناگرها دوست دارند با چندین تن از دوستان خود. به تفریح در ستخر بپردازند.  محیط  امن و راحت استخر، کلید لذت بردن از تفریحات آبی است. که میتوان از شرایط داشتن این محیط  به نور استخر، تهویه ، کیفیت آب و غیره. از نظر روشنایی اگر نور خیلی کم و تابش بیش از حد شدید باشد، ممکن است شنا در چنین استخری را انتخاب نکنید  زیرا محیطی مانند این تجربه تفریحی شما را به هم  می زند . داشتن یه نورپردازی مناسب استخر های عمومی میتواند تجربه ای لذت بخش را برای شناگر به همراه داشته باشد.

نورپردازی در یک استخر سر پوشیده شرایط  خاصی به همراه دارد . که به آنها اشاره میکنیم.

۱) محیط استخر نسبت به سایر فضاهای سرپوشیده مرطوب تر است. بنابراین دستگاه های روشنایی مورد استفاده در این مکان ها  باید عملکرد ضد آب خوبی داشته باشند . معمولا چراغ های ضد آب مورد استفاده در این مکان ها دارای گواهی های استاندارد می باشند

۲) آب خود به تنهایی دارای عملکرد شکست و بازتاب نور می باشد . بنابراین لامپ ها در اینجا باید تا حد امکان  ایجاد خیرگی کمتری کنند .

۳) کیفیت آب استخرها مستلزم ضدعفونی کردن روزانه آن است. در حال حاضر اکثرضدعفونی‌کننده‌های استخر عمدتاً ضدعفونی‌کننده‌های حاوی کلر هستند. هنگامی که ماده ضد عفونی کننده در آب قرار می گیرد، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد و مقدار کمی از کلر را برای تبخیر در هوا تولید می کند. به همین دلیل لامپ های استفاده شده در سالن شنا باید خاصیت ضد خوردگی داشته باشند. تا دچار شکستگی نشوند.

۴) سعی کنید چراغ های که استفاده میکند از شیشه نباشند زیرا در صورتی که چراغ ها بشکنند تکه های شیشه به داخل آب افتاده و باعث ضخمی شدن شناگر میشوند

۵) طرح کلی معماری و ساختار داخلی استخر نیز ممکن است بر انتخاب چراغ ها  ها تأثیر گذار باشد . به عنوان مثال، برخی از استخرها دیوارهایی با باربری بالایی ندارند، بنابراین لامپ ها را فقط می توان روی سقف نصب کرد. و باید به ایمنی شناگران نیز توجه کنید. به همین خاطر چراغ های نصب شده بر روی سقف باید وزن زیادی نداشته باشند. تا خطر سقوط آنها کم تر شود .

۶ ) نصب چراغ ها در ارتفاع بالا تر میتواند از تابش  خیره کننده جلوگیری کند .

۷) همانطور که در بالا اشاره کردیم، هوای استخر حاوی مقادیر بسیار کمی کلر است که می تواند برخی از اجزای فلزی در معرض هوا را دچار زنگ زدگی و خوردگی  کند. بنابراین، عملکرد ضد خوردگی لامپ های باید در نظر گرفته شود. یک لامپ با مواد محفظه آلومینیومی دایکاست نسبت به سایر اجزای فلزی در برابر کلر مقاوم‌تر است، بنابراین دوام تجهیزات روشنایی در استخر را تضمین می‌کند.

روشنایی در استخر شرایط  خاصی دارد . که باید به آن توجه کنید .

2 دیدگاه

  • این مقاله عالی بود! من دنبال راهنمایی برای نورپردازی استخرم با استفاده از چراغ‌های ضدآب بودم و خوشحالم که به این مطلب برخورد کردم. واقعاً ایده‌ها و نکاتی که در اینجا مطرح شده برام خیلی مفید بودند. اکنون می‌تونم با اطمینان کامل نورپردازی استخرم رو به دست بگیرم و از جذابیت و زیبایی‌اش لذت ببرم. راهنمایی‌ها و توصیه‌های موجود در این مقاله واقعاً کامل و جامع بودند. واقعاً سپاسگزارم از شما که این اطلاعات رو با ما به اشتراک گذاشتید. حتماً این مقاله رو به دوستانم هم پیشنهاد می‌کنم. دستتون درد نکنه بابت این مطلب مفید و عالی

  • این مطلب بسیار مفصل و جذاب بود! من صاحب استخر هستم و همیشه می‌خواستم بدانم که چگونه می‌توان با استفاده از چراغ‌های ضد آب، یک محیط زیبا در استخر ایجاد کرد. اطلاعات موجود در این مقاله به من کمک کرد تا به راحتی درک کنم که نورپردازی در استخر چه طوری انجام می‌شود و چه اثرات زیبا و چشم نوازی به محیط استخر می‌آورد. توضیحاتی که در مورد انواع چراغ‌های ضد آب و نحوه نصب آن‌ها در استخر ارائه شد، بسیار مفید و کاربردی بودند. از نویسنده این مقاله که این اطلاعات را به اشتراک گذاشته، تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *