رفلکتور چراغ

رفلکتور چراغ یکی از وسایل کاربردی در نورپردازی میباشدکه میتونید از آن برای تنظیم نور استفاده کنید


عناصر نوری که نور را از طریق بازتاب و انعکاسگر در یک زاویه معین هدایت می کنند، رفلکتور نامیده می شوند. رفلکتور ها  نور را جمع‌آوری می‌کنند، چگالی آن را افزایش می‌دهند و نور را به سطحی هدایت می‌کنند که نیاز به روشنایی دارد . رفلکتور ها  تضمین می کند که نور ساطع شده از منبع نور به صورت دلخواه کنترل شود .

زاویه تابش

زاویه تابش نور و شکل توزیع آن به شکل بازتابنده بستگی دارد. الگوی نور را می توان با اعمال فرآیندهای مختلف بر روی سطح بازتابنده تغییر  و به شکل دلخواه در اورد.

جنس

رفلکتورها معمولا از شیشه، آلومینیوم و یا آلومینیوم با آب کاری کروم و پلاستیک ساخته میشوند. بازتابنده های پلاستیکی با فلزاتی مانند آلومینیوم پوشانده می شوند تا ویژگی بازتابی به دست بیاورند چرا که پلاستیک قابلیت خاصی برای نشر نور ندارد  . پوشش آلومینیومی نور را با راندمان بالا به محل مورد نظر هدایت میکند .

پوشش آلومینیومی رفلکتور
پوشش آلومینیومی رفلکتور

فواید استفاده از رفلکتور

استفاده از بازتابنده بر روی منبع نور به کاهش تابش خیره کننده  آن کمک می کند . اما  قرار دادن رفلکتور روی منبع نور کمکی به پنهان کردن منبع نور نمی کند. باید به این نکته نیز توجه داشت که با استفاده از بازتابنده ها  میتوان به شکل چشمگیری از پخش و هدر رفتن نور جلوگیری کرد.

یکی از بزرگترین فواید استفاده از این وسیله ایجاد تمرکز نوری است .  به عنوان مثال در هنگام مطالعه رفلکتور اجازه پخش نور را به منبع نوری نمی دهد و تنها نور را به سمت کتاب شما هدایت می کند و این کاربرد میتواند در مشاغل و کار های مختلف مورد استفاده قرار گیرد . یکی دیگر از مزایای استفاده از آن قابلیت تنظیم میزار بازتاب نور توسط  آن است . که میتوان با تغییر ابکاری سطح داخلی و یا  تغییر در فرو رفتگی و برامدگی های آن میزان آن را مشخص کرد.

رفلکتور چراغ
رفلکتور چراغ بسیار مفید است

2 دیدگاه

  • من همیشه می‌دونستم که رفلکتورها در روشنایی مهم هستند، اما اطلاعات بیشتری درباره فواید استفاده از رفلکتورها نداشتم. واقعاً شگفت‌زده شدم که چه قدر این تکنولوژی می‌تونه تاثیر زیادی روی کیفیت نور و صرفه‌جویی در انرژی داشته باشه. توضیحاتی که در این مطلب داده شده، به صورت محاوره‌ای و قابل درک بودند و بهم اطلاعات مفیدی راجع به فواید استفاده از رفلکتورها دادند. ازتون ممنونم که این اطلاعات رو با ما به اشتراک گذاشتید. واقعاً این مطلب برایم مفید و آموزنده بود. دستتون درد نکنه!

  • وای، چقدر این مقاله مفید بود! من که همیشه به دنبال روش‌های بهتر و کارآمدتر برای روشنایی فضاها هستم، با خوندن این مطلب تمام سوالاتم در مورد فواید استفاده از رفلکتور پاسخ داده شد. توضیحاتی که درباره عملکرد رفلکتور و کاربردهای مختلف آن ارائه شده، بسیار عالی بود.
    اطلاعات در مورد افزایش بازدهی نور، کاهش هدر رفت نور و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به من کمک کرد تا بهتر بفهمم چگونه می‌توانم با استفاده از رفلکتورها بهبود‌های مهمی در روشنایی محیط‌ها داشته باشم.
    از نویسنده این مقاله که این اطلاعات ارزشمند را با ما به اشتراک گذاشته، تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *