تابلوی تبلیغاتی
تابلوی تبلیغاتی

 

تابلو ی تبلیغاتی یک ساختار تبلیغاتی بزرگ در فضای باز است که برای ایجاد یک نام تجاری یا تبلیغ یک محصول طراحی شده است. آنها معمولاً در مکان های پرتردد مانند کنار جاده ها یا خیابانهای پر تردد یافت می شوند. ما در این مقاله به نورپردازی تابلو های تبلیغاتی و انواع آن میپردازیم.

با توجه به اینکه امروزه تابلو های تبلیغاتی در حالت های مختلف به عنوان ابزاری قدرتمند جهت معرفی محصولات متنوع در دسترس همه اقشار جامعه قرار دارند. این ابزار قدرتمند میتواند در فضایی مناسب تاثیر شگفت انگیزی برای جذب مخاطب داشته باشد

انواع تابلو های تبلیغاتی

عمدتاً تابلو های تبلیغاتی به دو صورت یافت میشوند یک به صورت دیجیتال و دو به صورت سنتی.  تفاوت اصلی بین آنها چگونگی روشنایی است که به رانندگان یا عابران پیاده امکان خواندن پیام ها را می دهد .

تابلو های سنتی

در تابلو های تبلیغاتی سنتی متن ویا تصاویر را روی کاغذ چاپ می کنند و سپس به نمای ساختمان یا سطح تابلو می چسبانند. و از آنجایی که کاغذ نوری از خود ساطع نمی‌کنند، در طول روز که منبع نوری فراوانی در اختیار دارد نیازی به نور خارجی ندارد و برای مخاطب قابل فهم است. اما در طول شب تنها میتوانند نوری که به آنها تابیده میشود را بازتاب دهند .به همین منظور به منبع نوری خارجی مانند نور افکن(پروژکتور) نیاز دارند..

تابلو های سنتی
تابلو های سنتی

تابلو های دیجیتال

تابلو های دیجیتال، بیلبوردهایی هستند که در آنها کامپیوتر هر چند ثانیه یکبار تصاویر دیجیتال خود را تغییر می دهد. فناوری پیشرفته این تابلو ها را قادر می‌سازد تا خود به خود نور ساطع کنند. تابلو های دیجیتال قابلیت مشاهده بهتری را در شب دارند. زیرا نور از درون آنها ساطع میشود . بر خلاف تابلو های سنتی، تابلو های دیجیتال در طول روز باید روشنایی خود را کاهش دهند

تابلو های دیجیتال
تابلو های دیجیتال

نکات مهم در نورپردازی تابلو های تبلیغاتی

حال که میدانیم تابلو های دیجیتال می توانند از خود نور ساطع کنند، بیایید در مورد نورپردازی سنتی تابلو ها به روش صحیح صحبت کنیم.

هدف از نورپردازی یک تابلوی تبلیغاتی تنها روشن کردن همان تابلو میباشد و نباید  نور از بیلبوردها به آسمان تاریک، ساکنان اطراف و …شود. علاوه بر این نباید باعث ایجاد خیرگی گردد.

روشنایی شبیه سازی شده پیش از نصب نه تنها می تواند در سرمایه گذاری اولیه و هزینه های بعدی انرژی صرفه جویی کند، بلکه نورپردازی معقول نیز می تواند به تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات مورد نظر منجرشود.

محیط و متریال تابلو بر نور مورد نیاز آن اثر گذار است

محیط و متریال تابلو بر نور مورد نیاز آن اثر گذار است . به عنوان مثال، هر چه تابلو از جاده دورتر باشد، به نور بیشتری نیاز دارد. و یا محیطی که تابلو در آن قرار دارد نسبتا تاریک است، بنابراین نور مورد نیاز نسبتا بیشتر خواهد بود. و یا میزان نوری که تابلو بازتاب می کند زیاد است.،آن تابلو به نورپردازی ضعیف تری کمتری نیاز دارد.

به طور خلاصه، روشنایی تابلو هایی که با نور های LED نورپردازی میشوند را با توجه به روشنایی محیط تنظیم می کنند. به عنوان مثال، نور بیلبوردها باید در فضای بازو در شب، مانند بزرگراه ها، کمتر باشد. اما برای تابلو هایی که در در مناطق تجاری استفاده میشوند ، مقدار روشنایی آنها باید کمی بیشتر از محیط اطراف باشد تا جذابیت رقابتی بیشتری داشته باشد.

 

2 دیدگاه

  • عجب، تابلوهای تبلیغاتی با نورپردازی خیلی خاص و جذابن! واقعاً دوست دارم که تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از نورپردازی طراحی بشن. این نورپردازی‌ها میتونن تابلوها رو به یک نمایشگاه هنری تبدیل کنن. این ترکیب بین هنر و تبلیغات واقعاً خیره کننده‌ست و هر بار که اون تابلوهای شگفت‌انگیز رو میبینم، احساس میکنم که یه قطعه هنری زنده در جایی عمومی رو درخشان کردن.

  • این مطلب واقعاً عالی و کامل بود! من به دنبال راهنمایی در مورد نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی بودم و این مقاله به من تمام اطلاعات لازم را ارائه داد. توضیحاتی که در اینجا ارائه شده، به طور قابل فهم بوده و نکات مهم در انتخاب نور مناسب، رنگ‌ها، و موقعیت تابلوهای تبلیغاتی را به من آموخت. ممنون از این مقاله مفید و ارزشمند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *