فناوری‌های روشنایی کنونی از نظر کاربرد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. هنگامی که یک چراغ برای استفاده در یک محیط خاص طراحی شده ، تمام ویژگی های آن محیط شامل عملکرد بهینه و ماندگاری طولانی دران لحاظ شده است.

به همین دلیل اغلب عاقلانه است که به سراغ چراغ مختص یک محیط خاص بروید، زیرا آنها بهره وری بالاترو طول عمر بیشتری دارند.

استفاده نادرست از چراغ ها

استفاده از نوع نادرست چراغ در نورپردازی می تواند منجر به چندین مشکل شود که برخی  از آنها عبارتند از :

    • نور ضعیف
    • کم نور شدن بی دلیل
    • شکست زودرس
    • سوسو زدن

و این بدان معناست که شما نه تنها سرمایه اولیه خود را از دست خواهید داد، بلکه باید زودتر از آنچه انتظار می رود برای خرید چراغ جدید اقدام کنید. در این پست، همه چیزهایی را که باید در مورد خرید پایه چراغ روشنایی فرآوری مواد غذایی بدانید و همچنین نحوه انتخاب بهترین نوع آن را معرفی می کنیم.

نیکامهر | فروش و تولید انواع پایه روشنایی ، شاسی ترانس و تابلو نورپردازی کارخانه فراورده های غذایی و هدف از روشنایی

روشنایی صنایع غذایی چیست؟

روشنایی صنایع غذایی شامل چراغ هایی هستند  که برای برآوردن نیازهای یک کارخانه / کارگاه  فضای پردازش مواد غذایی طراحی شده اند.

این بدان معناست که این وسایل نه تنها نور کافی را در صورت نیاز فراهم می‌کنند، بلکه در برابر محیط‌های سخت  در اکثر کارخانه‌های مواد غذایی مقاومت می‌کنند.

هنگام خرید چراغ های روشنایی برای فضای پردازش مواد غذایی خود، نمی توانید فقط وارد مغازه شوید و اولین انتخاب را خریداری کنید .

چراغ ایده آل شما باید معیارهای خاصی را داشته باشد تا شایسته هدف مورد نظر شما تلقی شود. به زبان ساده: دستگاه باید چندین هدف را برآورده کند تا مناسب  تلقی شود.

اهدافی که باید با چراغ های روشنایی برای کارخانه های فرآوری مواد غذایی محقق شود.

۱٫ دوام و قابل اطمینان

۲٫ مقرون به صرفه بودن

۳٫ دید بهینه در فضای کاری

۴٫ یک محیط کار ایمن را فراهم می کند.

شما یک وسیله‌ای می‌خواهید که نه تنها برای استفاده در محیط‌های فرآوری مواد غذایی بی‌خطر باشد، بلکه اطمینان دهد که فضای شما همیشه امن و مطمئن است.

یک چراغ روشنایی خوب باید بتواند شفافیت را ارائه دهد که به کارمندان اجازه می دهد حتی کوچکترین ذرات کثیف را ببینند.

به این ترتیب، آنها می توانند فضای پردازش را همیشه تمیز و بهداشتی نگه دارند. نور مناسب به شما این امکان را می دهد که هر گونه نقص، خطا و نگرانی های سلامتی را که ممکن است به طور تصادفی در طول فرآیند دست زدن به غذا رخ دهد، شناسایی کنید.

نیکامهر | فروش و تولید انواع پایه روشنایی ، شاسی ترانس و تابلو نورپردازی کارخانه فراورده های غذایی و هدف از روشنایی

چراغ ها در برابر سرما مقاوم باشند .

با نگاهی به اکثر محیط های فرآوری مواد غذایی، یک شباهت وجود دارد که همیشه خودنمایی می کند – دماهای سرد

دمای پایین اغلب در نتیجه سرد کردن و سایر روش‌های نگهداری است که به منظور افزایش طول عمر محصولات غذایی در حال فرآوری است.

به همین منظور چراغ های مورد استفاده باید در برابر سختی و اثرات منفی که دمای پایین روی آنهامی گذارد، مقاوم باشند.

چراغ های ال ای دی به شدت در برابر سرما مقاومند و برای ایجاد روشنایی مناطق سرد مناسب هستند.  اگر قبلا برای روشنایی مناطق سرد از لامپ های کم مصرف ها استفاده می کرده اید احتمالا دفعات زیادی مجبور به عوض کردن  لامپ ها شده اید. چراغ  های کم مصرف حداکثر ۱۰هزار الی ۱۵ هزار ساعت کار می کنند در حالی که طول عمر لامپ های ال ای دی بیش از ۸۰ هزار ساعت است .

بدیهی است که دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به دنبال چراغ با کاربرد خاص در هنگام پردازش مواد غذایی باشید. و بهترین بخش این است که وقتی این کار را انجام دادید، از مزایای بسیاری بهره مند خواهید شد.

 

2 دیدگاه

  • نورپردازی کارخانه فراورده‌های غذایی واقعاً چیزیه که همه رو به شگفتی می‌اندازه! من مطمئنم که با این نورپردازی، کارخانه‌های فراورده‌های غذایی بیشتر از همیشه موفق خواهند بود و محصولات با کیفیت و بی‌نظیری رو تولید می‌کنن.

  • این مطلب واقعاً عالی بود! من هیچوقت فکر نمی‌کردم که روشنایی و نورپردازی می‌تواند در کارخانه‌های فراورده‌های غذایی این قدر تأثیرگذار باشد. اطلاعاتی که درباره راهکارها و هدف‌های استفاده از روشنایی صحبت شد، برای من خیلی جذاب بودند. من خودم از یک علاقه‌مندان به صنعت فرآورده‌های غذایی هستم و این مطلب واقعاً به من کمک کرد تا بفهمم چگونه روشنایی می‌تواند به بهبود کارایی و کیفیت تولید در کارخانه‌ها کمک کند. توضیحات دقیق و کاربردی‌ای که در این مطلب بود، موضوع را برای من کاملاً شفاف کردند. ممنون از نویسنده این مطلب که این اطلاعات ارزشمند را با ما به اشتراک گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *